Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Radzyminie
“Piękno na to jest, by zachwycało do pracy - praca, by się zmartwychwstało.” Cyprian Kamil Norwid
 Zebranie z rodzicami : 14 września 2015r.

Debata „SOS – Sportowy Okrągły Stół” w LO

16 września 2015 r. odbyła się debata dotycząca realizacji zajęć wychowania fizycznego w liceum. Uczestniczyli w niej nauczyciele wychowania fizycznego oraz przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego LO z opiekunami.

Podczas spotkania Samorządu Uczniowskiego w dniu 9 września uczniowie rozpoczęli przygotowania do debaty. Następnie, w klasach przedyskutowali zasady realizacji tego przedmiotu. Podczas debaty 16 września staraliśmy się udzielić odpowiedzi na następujące pytania dotyczące realizacji zajęć wychowania fizycznego w liceum: „jak jest?”; „jak powinno być?”; „dlaczego nie jest tak, jak być powinno?”. Debatę zakończyliśmy wspólnymi wnioskami.

Podczas dyskusji uczniowie i nauczyciele podzielili się spostrzeżeniami dotyczącymi lekcji wychowania fizycznego oraz podali pomysły, które mogą je uatrakcyjnić. Przeprowadzona została burza mózgów na temat ciekawych rozwiązań dotyczących aktywnego spędzania wolnego czasu.

Oto efekty tego spotkania:

• jak jest?

- coraz więcej uczniów nie ćwiczy na lekcjach wychowania fizycznego,

- pojedyncza lekcja WF-u uznawana jest przez uczniów za straconą, korzystniej byłoby, żeby były co najmniej dwie lekcje w bloku,

- jest mało czasu na przebranie i zła organizacja w szatni,

- młodzież uważa, że lekcje są prowadzone dobrze, podoba się różnorodność zajęć, podoba się to, że wykonuje się różne ćwiczenia, a nauczyciele nie narzucają tego jak w danym dniu uczniowie mają pracować podczas WF-u,

• jak powinno być?

- lepiej byłoby gdyby zajęcia WF były na końcu lekcji, uczniowie czuliby się bardziej komfortowo,

- powinna być większa dyscyplina,

- należy nagradzać za dobre zachowanie i karać za złe postawy,

- uczniów, którzy nie chcą ćwiczyć, powinni motywować koledzy,

- na zakończenie lekcji należy nagradzać osoby, które w danym dniu najlepiej ćwiczyły (np. wstawianiem „+” za aktywność),

- lekcje WF-u powinny mobilizować do edukacji,

- uczniowie zauważyli, że podczas niektórych ćwiczeń na lekcji mogłaby być odtwarzana muzyka,

- lekcje wychowania fizycznego powinny być inwestycją w zdrowie i przyszłość,

• dlaczego nie jest tak, jak powinno być?

- najwięcej zależy od chęci uczniów, niektórym się po prostu nie chce, podczas gdy inni zawsze chętnie ćwiczą,

• WNIOSKI

- korzystniejsze dla uczniów są 2 lekcje wychowania fizycznego odbywające się po kolei,

- lekcje WF-u powinny odbywać się na końcu zajęć,

- przebieg lekcji usprawniłoby wcześniejsze wchodzenie uczniów do szatni (już podczas przerwy), z której powinny korzystać dziewczynki, a chłopcy w tym czasie mogliby się przebierać na sali gimnastycznej,

- ciężka praca i zdyscyplinowanie podczas zajęć powinny zostać nagrodzone i zaowocować swobodą w wyborze formy przebiegu kolejnej lekcji WF-u,

- organizowanie spotkań motywujących i pokazów filmów o tematyce prozdrowotnej,

- prowadzenie edukacji zdrowotnej przez młodzież,

- zorganizowanie „Dnia Zdrowego Żywienia”, podczas którego będą przygotowywane koktajle „shake” i owocowe pyszności.

Za największe plusy lekcji wychowania fizycznego w naszej szkole uznano:

- różnorodność ćwiczeń,

- swoboda w wyborze zajęć podczas lekcji,

- w szkole odbywają się lekcje edukacji zdrowotnej,

- prowadzone są SKS-y i zajęcia dodatkowe dla chętnych uczniów.


Samorząd Uczniowski