Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Radzyminie
“Piękno na to jest, by zachwycało do pracy - praca, by się zmartwychwstało.” Cyprian Kamil Norwid
 Wyjazd klas pierwszych LO do Muzeum Powstania Warszawskiego

Dnia 15 grudnia klasy I wybrały się na wycieczkę edukacyjną do Muzeum Powstania Warszawskiego. Po zbiórce, wszystkie klasy z opiekunami wyjechały spod szkoły.

Muzeum Powstania Warszawskiego to obiekt bardzo nowoczesny, otwarty w 2004 roku. Wiernie oddaje klimat powstańczej stolicy. W trakcie jego zwiedzania podzielono nas na dwie grupy. Mieliśmy okazję wysłuchać pani przewodnik, która opowiadała nam historię Polski z lat 1939-1945. Ponadto oglądaliśmy archiwalne fotografie oraz różnorodne materiały dokumentujące przebieg powstania. Podziwialiśmy kolekcję powstańczych opasek, maszyny drukarskie, fragmenty gzymsów oraz inne interaktywne elementy wystawy. Podczas zwiedzania pani przewodnik przytaczała nam historię życia wybranych powstańców. Mieliśmy okazję przejść w zaaranżowanym kanale powstańczym. Naszą uwagę przykuł stalowy monument. To centralny punkt muzeum, przecinający wszystkie poziomy ekspozycji, w którym zamknięto odgłosy powstańczej stolicy. W Muzeum Powstania Warszawskiego panuje atmosfera zadumy i wszystko to oddaje hołd walczącym Polakom. Wycieczka pozwoliła nam bardziej zrozumieć historię Powstania Warszawskiego. Przekonaliśmy się, że częściej powinniśmy doceniać to, co mamy i szanować tych, którzy oddali swoje życie za lepsze jutro.

Po zwiedzeniu Muzeum udaliśmy się na lodowisko na warszawskim Targówku, gdzie wszyscy miło spędziliśmy czas na łyżwach.