Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Radzyminie
“Piękno na to jest, by zachwycało do pracy - praca, by się zmartwychwstało.” Cyprian Kamil Norwid
 „Jura aktywnie!” – wycieczka klas pierwszych

Uczniowie klas pierwszych: IA, IC, ID pod opieką wychowawców: pani Magdaleny Kotlarz, pani Jolanty Sitek, pana Michała Ziółkowskiego uczestniczyli w wycieczce „Jura aktywnie!”. do Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Był to obóz integracyjny w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

Pierwszym celem wycieczki była lekcja z ratownikami Jurajskiej Grupy GOPR na temat bezpiecznego poruszania się po górach i jaskiniach oraz korzystania ze sprzętu wspinaczkowego i zasad asekuracji. Po wykładzie udaliśmy się na zajęcia terenowe, podczas których chętni wspinali się po skałach na drogach o różnym stopniu trudności z asekuracją odgórną (czyli na tzw. wędkę) oraz schodzili przy pomocy lin – tzw. zjazdy. Na zakończenie ćwiczeń odbyła się wspinaczka kominkiem. Dzień zakończyliśmy dyskoteką.

W czwartek udaliśmy się na zajęcia sprawnościowe do parku linowego. W ich trakcie nie zabrakło konkursów, podczas których uczniowie rywalizowali ze sobą. Wśród atrakcji znajdowały się: mosty linowe, jumarowanie (czyli wchodzenie po linie na przyrządach samozaciskowych), wspinanie po siatce. Po zajęciach w ośrodku GOPR mnóstwo emocji dostarczyła nam przeprawa przez jaskinie. Musieliśmy przeczołgać się przez całą jej długość. Było to dla nas wielkie wyzwanie. W jaskimi panowała ciemność i było bardzo ciasno. Z niej nikt nie wyszedł czysty. Po niemym nietypowym zadaniu uczestniczyliśmy wędrówce szlakiem Rzędkowickich skał, wśród jurajskich ostańców. Na zakończenie dnia zwiedzaliśmy zamek w Ogrodzieńcu, który był scenerią „Zemsty” A. Fredry wyreżyserowanej przez Wajdę.

Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy dwa kolejne zamki: w Mirowie i Bobolicach – jedne z najbardziej romantycznych zamków na Szlaku Orlich Gniazd oraz podziwiliśmy z tarasu widokowego rozmiary kopalni odkrywkowej Bełchatów – największej kopalni węgla brunatnego w Polsce.

Podczas wyjazdu towarzyszyła nam piękna pogoda, niesamowite krajobrazy oraz wspaniałe humory! Wycieczka była udana, zapoznaliśmy się ze sobą i na pewno będziemy mieli z niej miłe wspomnienia.